torsdag 30. september 2010

Jobb, skole og et snev av sommer!

Disse dagene har vi jobbet mye og jeg har skolen. Steinar jobber ettermiddag denne uken, fra 15 – 23.30, og jeg jobber formiddag og har skole å lekser. Merker at når Steinar ikke er hjemme så blir jeg automatisk mye latere. Jeg og lillebroren min har avtale om å gå tur med Keela ilag, for han ble med her en dagen å han syns det var veldig kjekt. Katten ble med denne gangen og, gikk å majuet seg skakk 3m bak oss. Vi hadde det veldig løye, sprang vi kom den springende etter. Teit katt.

På søndag var vi på en dagstur til hytten, solen steikte faktisk! Det var nydelig! Et snev av sommer! Om morningene er det ned til 4 grader, men denne dagen kunne jeg gå i topp og likevell vær varm. Hundene koser seg som vanlig der ute og springer rundt. Vi fisket, og fikk besøk av et vennepar av oss. Senere så grilte vi og slappet av, mens hundene fortsatte å leke.

Idag er det onsdag å jeg var på hundetreningen. Idag så jeg stor forskjell på de andre gangene vi har vært der! Det var faktisk 4 king charles cocker spaniel`er der, en tispe og tre hanner. Keela var giret først, og jeg tok henne litt lenger vekk for å kunne få oppmerksomheten og trene med henne. Det gikk bra og vi gikk litt bort til dem etter et par minutter. Jeg satt meg ned og Keela gikk så nærmt hun kunne for så å sette seg ned å pipe. Etter litt kom hun bort til meg og gidde meg oppmerksomheten. Når vi hadde sotte der litt så gikk vi litt unna igjen, og til siden og trente videre, og til slutt stod vi nesten oppi dem alle uten at hun brydde seg veldig. Hun var avslappet og bare kikket rundt med hold hele tiden en viss øyenkontakt. Er stolt over jenten min idag :)

Keela og Felix leker i bakgården vår, lar de slappe av og slepper dem ut til tider. Greit å ha gård å ha dem i :)

Felix blir mer og mer lydig for hver dag, men er fremdeles en turbobull uten like! Meg hører han ikke på da, men Steinar har god kontroll på han.

Til slutt noen bilder fra dagene som har gått :)

Felix har fått låne skjerfet til Keela, og poser fint i soffan

DSC_0006 DSC_0007

Keela LIGGER og spiser, makan til lathet! Måtte le^^

DSC_0021 DSC_0024 DSC_0033 DSC_0035  DSC_0054

Keela liker seg på berget!         Og Felix ligger å LATER seg..seriøst dum ser han ut!

DSC_0060 DSC_0063

Forresten så har jeg endelig planlagt å dra ned til Skottbekken Kennel å møte dem alle igjen! Gleder meg veldig. Dette er planlagt ikke til helgen men neste. Jeg, Steinar, Keela og Felix stikker til Risør og sover der, og besøker oppdretterne mine som tar en time fra der. Gleder meg til å se hvordan Keela går med de andre hundene, og noe annet er at de har et kull nå! Jeg håper virkelig jeg får kose meg masse med dem! De er vell 5 uker når jeg kommer ned. Så ser frem til en toppers helg, kjekt å ha noe å glede seg til i denne kulden:)

1 kommentar:

Marianne sa...

Sp kjekt å reise på besøk til oppdretteren da!! Og særlig når de har valper!!