mandag 6. september 2010

Hyttetur er digg!

På lørdagen så stakk vi likegodt ut på hytten igjen siden det var så fint vær! Valget stod mellom en tur ut på ville veier med alkohol i blodet og sove vekk søndagen, eller å ta turen på hytta å nyte sola! Valget var ikke akkuratt vanskelig^^ Jeg hadde jobbhelg, så jobbet til 14.00, og vi ankom hytten 15.30. Da vi kom frem var det selvfølgelig rett ned til kaien og hive oss i båten. Vi kjørte inn til Hylen og fisket, og fikk masse forskjellig fisk. En brosme, en lange, en torsk (hele torskefamilien faktisk^^), en makrell, en uer, en lyr og en makrell. Vi tok vare på torsken, lyren og makrellen. Da vi var rundt 100 meter fra bryggen stoppet motoren opp! Steinar måtte ta en åre og sette seg fremst i båten og padle for harde livet, siden di der til å ha dem oppo var vekke. Heldigvis var det ikke lenger ifra, og vi kom oss inn til land!
Så fyrte vi opp grillen og hadde oss flintsteik til middag. Vi tenkte å ha torsken dagen derpå og filleene av makrellen og lyren senere på kvelden, men Steinar var så flink å legge dem i vasken og glemme dem ut, så de ble ødlagte. Da ble jeg rett og slett litt skuffa, for jeg så frem til en god torskemiddag! Menmen^^
Keela å Felix sprang rundt å lekte som vanlig :) Resten av kvelden gikk til yatzy og avslapning.

Søndags morgen stod solen på en klar blå himmel uten skyer. Eneste som manglet var solsteken. Vi lagde oss en grandis å skyndet oss ned til kaien igjen. Vi fisket og koste oss veldig. Jeg badet til og med, for solen varmet mer og mer utover dagen. Keela å Felix sprang rundt og ble kastet uti et par ganger. (Ja vi er stygge med dem å hiver dem uti, men når de står der og ser ut som om de vil dø av varme, så har de bare godt av det^^)
Jeg begynte på jobb halv 5, så vi kjørte fra hytten halv 4 så jeg fikk en halvtime til å ta en dysj på før jobb.

Bilder^^

DSC_0075  DSC_0119  DSC_0114DSC_0095DSC_0155

Kan ikke si han ser så skummel ut her nei^^

DSC_0197

DSC_0072  DSC_0128 DSC_0176 

DSC_0006 - Kopi DSC_0013 - Kopi DSC_0026 DSC_0046

DSC_0095 DSC_0101 DSC_0103

Ligner hun ikke på en sel her?! :D DSC_0108 DSC_0112 DSC_0132 DSC_0150 DSC_0167 DSC_0184 DSC_0214 DSC_0231 DSC_0246 DSC_0347 DSC_0361

2 kommentarer:

Nøve sa...

Oh shit - hiver du Keela uti! Syns ho det er moro, eller? Jeg har ikke fått Nalle til å forstå at han faktisk kan bade og kjøle seg ned i vann - men jeg har store problemer med å komme lenger uti enn til knes sjøl... Da blir det liksom litt urettferdig å hive ham uti.
Enig i at hyttetur er digg,iallefall ;o)

Caroline sa...

Japp, eller Steinar gjør det, jeg har ikke hjerte til å gjøre det :P Hun syns det er deiligt å bli avkjølt, men hun liker ikke å bade eller vann i det hele tatt.. Hehe:)