onsdag 8. september 2010

Fisketur til fjells og fellestrening

Igår tok vi turen opp mot Breiborg, men svingte av litt før og kjørte videre til et vann som heter Førstvann eller noe slikt. Det var heldigvis ingen sauer der, så hundene fikk springe fritt. Vi hadde med oss fiskestenger, og var lynklare for fjell-ørret`ene. Vi fikk 4 fisker til sammen, og 3 av dem var forskjellige sorter, noe jeg lærte av Steinar. To av regnbue ørret, en vanlig fjell ørret og en bekk ørret. Så da lærte jeg noe på turen også^^ Jeg fikk 3 av dem (In your face Steinar!) ;)
Keela og Felix sprang rundt og koste seg, lekte og inspiserte plassen. De stakk aldri langt vekk og kom når vi ropte på dem. Etter 2 timer hadde vi fått nok, men jeg følte meg sporty og fant ut at jeg skulle springe bort på en liten utstikker inn i vannet ilag med hundene. (Det var lengre enn hva jeg trodde!) Felix sprang hele tiden i bena mine og foran meg, så det var ikke så veldig lett, men tryna heldigvis ikke^^ Keela sprang i forveien, og ventet til vi kom og sprang videre. Vi kom til slutt frem, og da var det bare å snu på rævva å springe tilbake! Jeg var ganske sliten da jeg endelig var ferdig, men så har jeg overhodet ingen kondis heller.
Da vi kom hjem så fant vi ut at det var makk i fisken! Grunnen må være at vannet der oppe var veldig stort før, men nå er det nesten ikke vann igjen.
Dermed satt to skuffet personer i stuen og spiste på spagetthi a la capri.
Bilder ble tatt selvfølgelig:

DSC_0016 DSC_0024

DSC_0033

Kjempefint å være der!                            Jeg og Keela klare for fisking!

 DSC_0045 DSC_0059 DSC_0076 DSC_0079

Her er jeg og hundene da på springetur, akkuratt der måtte jeg gå pga leire

 DSC_0110 DSC_0204 DSC_0207 DSC_0275 DSC_0283 DSC_0308

Tøffing 1 å tøffing 2^^

 DSC_0327 DSC_0328

Så over til dagen idag. Vi var begge på jobb idag. Jeg luftet Keela da jeg stod opp, satt å slappet av og stakk på jobb. Steinar var hjemme før meg og tok dem med en liten tur.
Så slappet vi av igjen før jeg tok med meg Keela på fellestreningen. Gro og Birka var der og trente da vi kom, men hun satt Birka i bilen og hjalp meg med klikkertrening. Vi begynte med kontakt klikking og gikk over til hånd-targeting, men det kom en annen tispe og da ble Keela litt ufokusert, så vi sluttet av da hun klarte det en siste gang. Hun var flink idag. Så hentet Gro Birka og vi gikk tur parallellt ved siden av hverandre. Keela kikket frem og tilbake på meg og Birka, og da hun så på meg fikk hun godbit og klikk. Hun gikk veldig fint, og de kom nærmere og nærmere, men heller ikke veldig nært da. Så med andre ord vil jeg kalle det fremgang! Er fornlyd med treningen idag :) Tenkte å ta 5 min håndtargeting ikveld før leggetid.
På veg hjem møtte vi Felix å Steinar, de fulgte oss hjem, vi satt fra oss Keela og gikk tilbake til fellestreningen, for etter treningen så er det sosialt og alle slepper hundene. Dermed fikk Felix sin dose sosialisering idag. Dermed har vi to fornøyde hunder i hus, som ligger å slapper av :)

2 kommentarer:

Marianne sa...

Det var en koselig fisketur da!! Visste ikke at det fantes så mange forskjellige ørreter i et så lite vann..Kjempe stiligt det! Synd dere ikke kunne spise de, men er ofte sånn i stillestående "sump" vann..
Flinke dere er til å komme dere ut å trene også, keela er nok en lydig og snill hund tenker jeg!

Caroline sa...

Ja det var det :) Takk for det, er blitt flinkere nå i det siste hvertfall! Ja hun er en lydig og utrolig snill hund! :)