onsdag 1. september 2010

Hundetrening og stakkars pus

Idag så var vi på hundetrening. Jeg møtte opp 5 og det var kun meg og instruktøren den første halvtimen. Det var veldig greit, for da var alt fokuset på Keela og hennes Golden som heter Birka. De begynte faktisk å leke først, noe som bare varte i 3min før Keela begynte å angripe. Birka la Keela på rygg men det satte ikke Keela på plass, hun kjempet videre. Instruktøren ventet og så om Birka klarte det, men måtte bare ta dem fra hverandre. Hun gav Keela litt “juling”, og holdt henne nede på siden til hun var helt rolig igjen. Dette var nedtur, jeg håpte kansje en større hund ville sette henne på plass siden hun går på de små først, men nei.

Etter dette begynte hun å forklare forskjellige treningsmetoder jeg kunne begynne med, men de ville ta tid. Så nå skal jeg begynne med klikkertrening.
Noe som jeg fikk mye skryt for var kontakten mellom meg og Keela. Keela tar mye kontakt med meg selv om andre hunder er i nærheten, og jeg visste ikke selv en gang at dette var veldig bra, for jeg er vant med det og har ikke tenkt over det på den måten.
Vi var med instruktøren og trente innkalling, og sist jeg trente det med andre hunder (da hun var under 1 år vel å merke) så sprang hun andre retning til de andre. Nå så holdt Gro som instruktøren heter Keela, og jeg ropte og sprang et stykke før jeg satt meg ned med siden til henne uten kontakt før hun kom helt bort. Hun fikk godbit, og fulgte meg Faktisk i fot og holdt kontakten på vegen tilbake til Gro. Jeg ble helt satt ut, for Birka og en annen liten hund var på området der vi var, bare litt vekke. Dette var like vellykket de 3 gangene vi gjorde det. Så det var en god og en dårlig dag på en gang! Vi gikk hjem igjen, og fikk svinesteik til middag, Keela fikk beinet. Og som vi koste oss :)

Så til katten vår ved navn Ciara ApeKatt. (ja faktisk). Den har en stor gedigen kul i pannen og i bakhodet!! Jeg fikk helt vondt i magen da jeg så den, og jeg er ikke glad i den katten. (Grunnet den ikke er kosen og begynner å klore viss man holder den for lenge, den kommer å får mat, og sover rundt overalt før den går ut igjen. Håpløs.)
Har bilde av den…ekkelt :S

Men først et av Keela :)

DSC_0002

Så den stakkars katten vår! Aner ikke hva det er for noe, men ekkelt er det. fremme. DSC_0005

Fra siden!! :( DSC_0006

3 kommentarer:

Nøve sa...

Oi - katta har sikkert vondt! Kanskje derfor den ikke er kjælen også..? Du burde iallefall ta ham med til dyrlegen, det der såg ikke bra ut.

Over til noe mye koseligere :o) Det er iallefall håp for Keela og deg! Kanskje det er detta ho har venta på hele sitt liv; å trene med deg og vise hvor flink ho kan være :o)
Stå på, kjempemoro å lese. Du må nok regne med dårlige dager innimellom, men det blir bedre og bedre.

Nalle liker også klikkertrening. Da blir han ekstra tent, liksom :o)

Marianne sa...

Pusen først!! Han trenger nok en tur til dyrlegen den der, kanskje den har det kjempe vondt??

Så bra at inkallingstreningen gikk fint!! Det er gøy når man ser framskritt, og det gir masse motivasjon til å fortsette!!

Litt synd at Keela angriper andre hunder da..Rare greier..er hun blitt angrepet som liten selv kanskje? Håper instuktøren kan hjelpe dere, så du får en trygg og snill hund.

Caroline sa...

Nøve: Nei sånn har den vært helt siden vi fikk den, så det er personligheten dens :P Typen min sjekket litt på kulen, og tok litt forsiktig på den osv, og katten reagerte ikke voldsomt. Så den fikk ligge inne inatt, så vi kunne se den idag, men den var ikke blitt værre vertfall. Pappa mener på det går over av seg selv, så viss den er like galen imorgen så oppsøker vi dyrlegen. Jeg har ikke penger til å gjøre det selv..

Ja jeg ser et lite lys i tunellen jeg også! Det er lenge siden vi har trent med andre hunder, så hvem vet, kansje det er det som trengs :) Så bra å høre Nalle liker det, håper Keela også liker det da :)

Marianne:
Vi gjør det imorgen viss den ikke er bedre. Som sagt, tom for penger og pappa vil vente, så da kan jeg ikke gjøre noe med det.
Kjempegøy å gjør fremskritt, får jo ikke nok av treningen da:)
Nei hun er ikke blitt angripen som liten heller, er det som er så rart. Ingen i familien kan huske noe som har utløst dette. Men vi ser hvordan det går etter noen treninger ;)