mandag 30. august 2010

Mitt syn på Keela å Felix! :)

Først dagen: Idag har vi ikke gjort så spesielt mye, var en stor gul sak som lyste opp på himmelen, husker ikek helt hva den heter lenger, men idag var den der! Jeg så frem til en lang fin tur, men Keela så rett å slett død ut der hun lå i skyggen :P Så det endte med litt lek i hagen heller^^ Felix å Steinar stakk til seg idag siden pappa kommer hjem imorgen, så tror Keela syns det var greit å få all oppmerksomheten og å kunne slappe av uten en masen valp rundt seg. Har bilder også, lillesøsteren min og Keela lekte med ballen litt så jeg fikk noen hærlige bilder :)

DSC_0009 DSC_0024 DSC_0036 DSC_0092 DSC_0121DSC_0119  DSC_0149 DSC_0152

Så over til mitt syn som det står i tittelen. Jeg satt p tenkte på at jeg ikke har introdusert Felix som individ enda, og lenge siden jeg har fortellt om Keela :)

Så damdididaaam: Skottbekkens Prinsesse A-Keela!

Keela er en veldig avbalansert hund. Når det kommer til å være inne så er hun helt rolig, og slapper for det meste av. Ellers går hun litt frem og tilbake og oppsøker kos fra eventuelle sofadyr. Hun vet hva som er rett og galt, men vet at viss hun har “blikket” sitt så får hun lov til det meste. Hun kan stå foran soffan og logre, og kikke på soffan og meg, og da vet jeg med en gang at hun har såååå lyst til å ligge i soffan å slappe av ilag med oss. Av og til funker det (som regel alltid når jeg er alene hjemme, men hysj om det ;P ) For av pappa har hun ikke lov pga røyting^^ Når vi får besøk blir hun veldig glad og gir fra seg et lite boff og piler frem til døren og logrer. Kommer en fremmed inn så er hun ingen hund som hopper å peser på, hun bare sirkler rundt bena, har ørene bakover og logrer vilt. Det syns jeg er veldig deiligt!
Når jeg har vært på jobb og hun har vært i gangen hele formiddagen eller kvelden, så tripper hun og tar tak rundt håndleddet og småbiter, mens hun koser med tungen bak. Hørres kansje litt ekkelt ut, men det er en ting hun har gjort siden valp og jeg har ikke lyst å venne henne av det! Er jo supersøtt! :)
Hun er også forsiktig med barn, og hun er forsiktig med voksne. Leker vi en lek der jeg bruker armene, så kan hun ta tak i armene men med en gang hun merker at hu biter litt hardt så slipper hun.
Keela er også en lydig hund. Jeg kan si at hun skal gå å legge seg, og hun gjør det. Sier jeg “ut” fra det rommet jeg er i og peiker mot døren så går hun ut og blir der. Jeg kan springe opp trappene, og hun står likevell nedenfor og bare logrer, for det er også forbudt område.
Så sist men ikke minst så er hun en superherlig hund med masse personlighet! Jeg kunne ikke bedt om en bedre hund, og jeg er selv fornøyd med slik som hun er! Det eneste er dette med andre tisper, men det er alt jeg kan klage på, og det er min feil :) Men det jobber vi nok vekk! :)

DSC_0046 - Kopi - Kopi

Så Felix! Felix har jeg ikke kjent lenge, og han er bare valpen :)
Men vi har vært mye ilag, og jeg føler jeg kjenner han veldig bra nå. Han er en hund som bykser på deg, og har veldig lyst til å hilse og leke, og er som valper flest! Han eier ikke ro i rumpen, og er en turbobull uten like! Han elsker å leke å utforske alt som finst. Han lærer seg grenser, men han kan likevell ikke f.eks holde seg vekke fra ting som ligger oppå bord. Og den logrende halen som går i alle retninger! Den raser lett ting ned. Men han er ingenting å være redd for overhodet. Han er så herlig og du blir så lett gald i han. Han biter ikke hardt i lek, men han kan jo selvfølgelig bli overivrig, men han forstår når han gjør noe gale. Han er bare 6 mnd, og er enda en gigantisk VIMS! Han vimser og dulter borti det han kan på en veldig søt måte faktisk^^ Og ingenting er som de smattelydene han lager, og alle de andre søte “babylydene”"! Alle reagerer på dem, og lurer på om de virkelig kom fra en (ikke mine ord!) så stygg bikkje. Hadde jeg møtt han nå, så hadde jeg vært småredd pga utseende og ivrigheten, men nå som jeg kjenner dette “uskyldige” dyret, så finnes jeg ikke skeptisk en plass. Han er en nydelig hund, og jeg tor han blir en perfekt hund når å viss (forhåpentligvis) vokser fra seg alle valpefaktene :D Men han er en perfekt valp, det skal han ha! ^^

DSC_0040

2 kommentarer:

Marianne sa...

Keela er jo akkurat som en lapp skal være..og Felix..vel, jeg har aldri treft en sånn hund i levende live før, så vet ikke hvordan jeg ville reagert..men felix ser veldig snill og god ut i øynene sine...har liksom bare sett de i filmer som sinte dyr..hehe..men felix ser bare søt ut!

Caroline sa...

Hehe ja tror Keela er typisk lappe :) Nei, de blir ofte brukt som vakthunder og vist som aggressive hunder på tv og i media, men er virkelig ikke slik! Han fins ikke sint, og er bare snill og god :) Ja sant!