fredag 27. august 2010

Vepsestikk, lost soul å fisketur

Dagen igår gikk til å sløve. Hundene fikk være i hundegården vår, siden vi er hos meg for tiden siden pappa jobber i nordsjøen. Vi skulle gå tur, men plutselig, rett før vi skulle til å reagere, så ble selvfølgelig Jeg stukket av en veps. Og så oppå hodet da! Så jeg sprang rundt som en stukken gris, mens Steinar prøvde overbevise meg om at han måtte ta ut brodden, og at jeg måtte ha ispose på. Bare en av tingene ble gjort. Men det var godt jeg fikk det, for Steinar er allergisk. Men da ble det til at vi droppet turen, for jeg hadde vondt og skulle sitte i ro de første timene. Kl 21. gikk vi på Quiz og hadde oss noen øl. (Btw så vant vi Quizen;)) Da vi kom hjem så fikk de gå på hver sin tissetur, og så legge seg, mens vi hev på en film.

Dagen idag så har hundene vært i hundegården en del. Der leker dem, sloss litt, og koser seg. Så i sånn 20.00 tiden, så fant vi ut at vi måtte ut å lufte hundene skikkelig. Det endte med at vi tok med oss fiskestenger og hundene til en liten plass litt utforbi Sauda, hvor vi fisket og koste oss. Eller Steinar koste seg, for han drog opp 5 fisker, og jeg fikk ikke en eneste. Og da jeg prøvde ta bilder, så fikk jeg ikke til det hell.. :P
Så nå er begge utmattet siden de fikk springe løs.

Før idag så fant vi en hund som hadde slitt seg fast, og valset rundt på byn. Vi tenkte at vi kunne vertfall prøve å finne ut hvem sin den var, så vi hev den i bilen og kjørte til dyrlegen så han kunne sjekke om den var chippet, men det var den ikke. Og det var heller ikke av hannes kull, men vi kunne prøve noen andre. Vi kjørte der også, men fkk negativt svar der også. Dyrlegen hadde ingen sjangs å ha den, og vi har nok med egne, så det endte med at vi slapp den der vi fant den, og håpte den ville springe hjem igjen. Poltistasjonen var stengt, bare for å nevne det også. Hunden så ut som en border collie mix. Vi kjørte og litt rundt og kikket om noen leitet etter den.
Men etter erfaring (kremt) så vender hunden hjem selv etter en stund, og det er sjeldent det er ulykker med husdyr og kjøretøy. Vi gjorde det vi kunne i det minste.

Litt bilder fra dagen idag:

Steinar å Felix, begge fokusert på stangå
DSC_0008 

Felix tok den første fisken, og spiste halve..æsj

DSC_0021 DSC_0023

Felix, Keela å Steinar :)

DSC_0071

Meg, Felix å Keela koser oss i soffan når vi kommer hjem :)

 DSC_0098

Feel the love!

 DSC_0100

Prinsesse A-Keela det! <3 DSC_0103

Ingen kommentarer: