onsdag 20. oktober 2010

Slettedalen og targeting med matte

Idag stakk jeg, Pappa å lillebror til Slettedalen for å fiske. Keela var jo selvfølgelig med! Jeg måtte på jobb til 1, så vi kom ikke opp før i 3 tiden. Vi regnet med det skulle være bikkjekaldt, høhø, men så kaldt var det ikke. Slettedalen er en demning, å de hadde tømt den siden sist vi var der, så det var masse steiner rundt omkring i forhold til forrige gang. Keela sprang rundt og koste seg, men hun var ikke flink på innkallingen idag. Eller hun kom jo 50% av gangene jeg ropte, å hun holder seg i nærheten. Går vi et lite stykke lenger vekk, så kommer hun springende å holder seg i nærheten igjen. Så det var egentlig ikke Så gale^^. Jeg fikk en fisk, mens de to andre ikke fikk. Da var en jente fornøyd, for det blir min kveldsmat, kan ikke dele en liten ørret i tre biter! Hehe ;)
Etter halvannen time stakk vi hjemover igjen.

Vi har hatt 2 runder med håndtargeting. Sist hadde jeg en matte på gulvet, og gikk bort å la en godbit der å klikka da hun var på matten. Men så har jeg tenkt at det er bedre å bruke håndtargetingen. Så idag har jeg holdt i matten, og deretter lagt den på gulvet og klikket. Det gikk mye bedre med en gang! :) Skjønner ikke hvorfor jeg ikke gjorde det med en gang! Men jeg skal bytte den ut med post-it lapper, så jeg så kan ta den på diverse ting å så lære henne andre ting litt lettere.

Vi har i helgen hatt Felix en del inne for å lære han at inne skal vi være rolige, og ingen er intressert i å leke med deg akkuratt nå. Siden han er så propell hele tiden. Går fremover der også :) Han begynner å lye nå faktisk, endelig! Er litt lei av en hund som tar av samme hva man sier^^ Bilder kommer her fra både hagen, inne og slettedalen :)

DSC_0018 DSC_0033

Keela med “bamse” og Felix poserer^^

 DSC_0038 DSC_0045

Avslapning & mongishunder^^

 DSC_0049 DSC_0071

Oppmerksomhet syke hunder inne og Steinar som syns det er kjempekjekt å gi kommando

 DSC_0078 DSC_0085

“Måååå du sitte på datan?”, men Steinar ville kosa heldivis:)

 DSC_0090 DSC_0096 DSC_0100

Så fra Slettedalen idag!

DSC_0121

Slik ser det ut nå når dammen er tømt, er samme plass som tidligere i blggen! DSC_0130 DSC_0175 DSC_0195 DSC_0201 DSC_0258 DSC_0261 DSC_0270 DSC_0272 DSC_0279 DSC_0287 DSC_0293

Og forresten, jeg går å drømmer om finsk lapphund nr 2! Jeg blir helt gaaaal..kikker på oppdrettere som skal ha valper i 2011 og har lyst å sette meg på lister å alt mulig! Tenker mye på hvordan ting ville vært osv. Så om jeg ikke klarer matte examen, blir det ingen Australia tur, og det får bli valp istedenfor og flytting til sørlandet! (Ja, dette er bare drømmer^^) Tingen er at jeg har lyst på en til FL, men det blir etter Australia og når jeg har funnet en utdanning og en plass å bo der det går ann å ha to hunder! Men sørlandet i mine øuner er idyll. Så har jeg lyst til å ha en fra gode linjer der jeg har god sjangs innen utstilling, og andre aktiviteter :) Keela får jeg jo ikke stilt ut nå pga aggressjonen som er komt mot andre tisper, noe som er veldig kjedligt, i og med jeg skulle ha vært på den i Rogaland å vil på den som er på Stord nå i november.
Men drømmer er til for å oppfylle, er de vell ikke? ;)

1 kommentar:

Dino og Mons. sa...

Så koselige bilder.Kjempefint med sol og glade dyr.Ja her er det sååååååå kaldt i kveld.Stor måne og - 4,4.Men vi koser oss i høstkvelden.Dino har gått tur med matfar :-)
Dino,Mons og alle hilser.