onsdag 25. august 2010

Sosialtrening

Idag var vi på hundetreff for å sosialisera hundene. Er trening 5-6 og sosialt etterpå. Gikk der før, og det var veldig gøy, men så begynte jeg og jobbe de dagene. Som sagt er Keela agressiv mot andre jentehunder, og idag var intet unntak. De andre sa jeg skulle sleppe henne, og det først hun gjorde var å fly på en liten svart terrier. Så da ble det bånn resten av tiden. De andre var veldig villige til å hjelpe meg med dette, så først tok jeg å en mann en tur med hundene. Han hadde en hannhund, og ville se hvordan det gikk. Keela brydde seg ikke å gikk fint den lille turen vi tok.
Etterpå tok vi samme turen med en dame og en kastrert hannhund, og det ble heller ingen problemer. Men det var flere hunder som kom bort for å hilse da vi stod midt i ringen, og da reagerte hun veldig på noen av dem, mens noen brydde hun seg ikke om. Så nå fremover skal vi komme 5, og trene henne ilag med en å en hund, slik at hun kan venne seg til dem. Er veldig takknemlig for at de vil gjøre dette med oss!
De mente det bør være noe som har skjedd med henne, men hun har ikke vært i noen situasjon som kan ha gjort henne slik. Men vi får bare fortsette og gå på disse treningene, å håpe på positive resultater. Felix derimot sprang rundt med de andre hundene og storkoste seg. Helt i hundre, og veldig ivrig. Lekte fint ilag med en boxer. Var en 10-15 hunder der, så det er super trening for både han og Keela. Etter en time gikk vi hjem igjen, og hundene ligger fint å sover.

3 kommentarer:

Nøve sa...

Så bra når det er hjelp å få :o)
Tisper kan jo ofte være litt sånn bitchy, de kan være mye mer utspekulerte enn hannhunder. Naturlov, det der antagelig ;o)
Lykke til!

Nina og Bonnie sa...

Kjekt å få hjelp til å gjøre noe med problemer. For dem har vi alle. Ingen hunder er perfekte. Jeg trodde det var bare hanner som kranglet, men har funnet ut at to tisper ikke alltid går så bra sammen.

Jobber du med dette så går det nok over. Lykke til videre!!! :)))

Caroline sa...

Nøve: Ja veldig :) Hehe det er nok en naturlov ja^^
Takk for det :)

Nina: Jeg har opplevd at tispene fyker i tottene på hverandre, moren til Keela hoppet rett på henne da jeg besøkte kennelen og satt henne på plass, å da var jo Keela bare valpen, så det kan hende at hun har det samme etter moren..Jeg vet ikke jeg, men får hvertfall hjelp nå :) Men nå blir det jobbing med det, så håper alt blir fint til slutt :) Takk for det:)