onsdag 26. november 2008

Fellestrening

Idag var det endelig fellestrening igjen! Først lå vi å sov hele dagen^^ Så kjørte mamma oss opp til møteplassen. Vi var først oppe, så vi satt oss inntil veggen og ventet. Det øste ned, og det var is og slaps på vegen..Hærli! Menmen^^
Da alle var komt ¨så gikk vi for oss selv og trente på det vi ville selv. Jeg trente først sitt i utgangsposisjon, så trente vi litt dekk og til slutt trente vi targeting eller hva det heter. Keela tok poenget fort =) Så samlet vi oss igjen og øvde på å gå rundt andre hunder. Denne gangen gikk det bedre enn forrige gang! =)
Da vi kom hjem ville hun rett ut i hagen. Etter det kom hun inn, og jeg viste mamma hva vi hadde øvd på. Jeg holdt fingen i været, og keela hoppet opp å va borti fingen. Syns det er stort fremskritt i og med hun lærte det idag^^ Nå ligger hun å gnager på et refleksbånd som hun fikk lov å tygge på :P
Tok ingen bilder fra treningen, siden det regnet slik, men jeg har tatt noen fra her hjemme.







6 kommentarer:

Dixie sa...

Så flinke dere er! :) Det blir alltid mye kjekkere å trene når det går så fint!

Det skal forresten arrangeres et lapphundtreff på Hellestøstranden lørdag 6. desember. Kom hvis du vil! Du er sikkert medlem av lapphundklubben, og de skal sende ut invitasjoner snart så da får du nok det også... :) Men det hadde vært kjekt hvis du og Keela hadde kommet! :)

Caroline sa...

Ja, da får du mer lysten til å trene mer ;)
Åh! Jeg vil, jeg vil! Men jeg har jobbehelg den helgen, å vi sliter med folk fra før, si tviler jeg kan :( Det hadde vært så kjekt!

Dixie sa...

Uff da, det var synd! :( Hadde vært kjekt å møte dere, men det blir nok flere treff etter hvert... :)

Hun ene som er i styret i lapphundklubben har flyttet til Stavanger, og vi og en vi var på tur med (som også har en finsk lapphund) hadde veldig lyst til å ha et treff, så hun vi var på tur med kontaktet hun i lapphundklubben, og så ble det et treff ganske raskt. Så det kan nok bli flere av dem! :)

Anonym sa...

Hei;) Har ikke hatt an så veldig lenge;p JA må gå tur, Mynte elske å leka me alle hundar å Keela falt jo rett i smak, bare si ein dag det passe for deg du visste;) Så flink Keela hadde blitt, holde på å læra Mynte bamse men det e kanskje lettare sånn så du gjør med fingen;) ska prøva det:p

Caroline sa...

Ska se om jeg får ordnet noe ;)
Hvor er denne Hellestøstanden da? :P (Jeg er ikke kjent i området^^) Ja, håper det! Jeg flytter til Stavanger til våren da ;) Så da blir det litt lettere!^^

Caroline sa...

Hei Ane ;)
Ja, skal sjekke litt, er jo så mye skole for tiden, men må jo få til en dag ;) Jeg og tenkte å lære Keela bamse på den måten, skal bare lære henne targeting skikkli^^ D bør du jo trente Mynte på å, for det er visst veldig nyttig med videre trening ;)