søndag 6. juni 2010

Hyttetur og grusom tilbaketur

Idag jobbet jeg til 4, og var veldig sliten etter å ha vært på kosekveld med jentene, som for øvrig tok litt mer av enn det skulle. Så jeg sov i noen timer da jeg kom hjem, for jeg var helt ødlagt! Kl 21.00 reiste jeg og Keela ut på hytten for å feire lillesøsteren min som blir 16 år imorgen. Kjøreturen tar en halvtime, og Keela sitter som kongen i bilen. Da vi endelig kom frem ble vi møtt av mammen min som måtte ha Keela i bånd siden det var en annen hund der. Men vi slapp dem ilag etter de fikk hilst. Heldigvis en hannhund! Var en Amerikask Cocker Spaniel, som var veldig intressert i Keelas bakende. Keela gidde klar beskjed at dette ville hun ikke ha noe av, og la han i bakken. Han roet seg litt da, men var hele tiden et steg bak henne. Etter en stund gikk vi alle ned til bryggen og fisket, mens hundene sprang rundtomkring. Ble ingen fisk på oss, men det var fjære, så skylder på det^^ Keela spiste tang, og spydde det opp igjen. Etterpå såg vi at hele bakenden var brun, så hun ble skikkelig dårlig av det. Arvid, typen til mamma måtte frem med vaskebøtte med såpe og klut å vaske vekk det som hang på pelsen. Var ganske så ekkelt.
Etterpå var det grilling, og Keela fikk smakebiter av all slags grillmat. Imorgen kjører vi kansje ut igjen.
SÅ på vegen hjem, var mørkt ute, og jeg kjører fint, men plutselig ser jeg en skikkelse og i neste sekund hører jeg det buldrer under bilen! Tror jeg kjørte over en hare!! Den hoppet rett foran bilen en halv meter foran, og jeg fikk ikke tid til å reagere engang før det var for sent. Jeg kjørte videre i fullt sjokk, men snudde da jeg kom til hektene for å se om jeg fant dette dyret. Måtte jo sjekke om den fremdeles levde, og om jeg måtte tatt til å drepe det viss det låg å pintes. Jeg fant verken haren eller blodspor i vegen, så jeg vet ikke helt om den traff dekkene eller hva som egentlig skjedde. Jeg sitter nå med vondt i hele kroppen og fremdeles sjokkert. Jeg kunne ikke gjort noe for å forhindre det i og med den hoppet rett i vegen rett foran meg, så jeg vet jeg ikke kan angre på at jeg ikke gjorde noe annet. Det er vedig trist når slikt skjer! Jeg skjelver enda.. Men får håpe den overlevde med mindre skader i og med det ikke var tydelige spor etter den.

Her er bildene fra dagen:

Hans Nicolai redder kjeksene sine fra Keela^^ Hunden Nicko i bakgrunnen.

Foto0231

Nicko Foto0232

:)Foto0233

Søta det :) Foto0236

Deiligt å se alt er grønt!

 Foto0237

3 kommentarer:

Dixie sa...

Det hørtes ut som en kjempekoselig hyttetur! Ekstra gøy med en annen hund på besøk også, da! :)

Men huff, den hjemturen hørtes ikke kjekk ut! Selvfølgelig var det ikke noe du kunne ha gjort siden den kom så brått! Men hvis det ikke var noen som helst spor etter den, gikk det sikkert fint! Det kan ikke ha vært noe annet, da? Som en pinne eller en stein eller noe sånt?

Caroline sa...

ja var kjempekosligt også;)
Nei er sikker på at det var et dyr, og ganske sikker på at det var en hare pga jeg såg 5 til litt før det. Men håper det har gått fint med den :)

Dixie sa...

Åja, da så, da var det nok en hare! Håper det gikk fint med den, da! :)