torsdag 25. desember 2008

1. juledag

Først får jeg vel fortelle om dagen igår, altså julaften! Keela fikk sin første julegave tidlig på dagen. Det var nemlig en sånn slags Biabed seng til henne. (Hun har en sakkosekk fra før, men den lukter jo hamp nå!) Keela var først livredd denne svære svarte tingen og rygget pent unna^^ Så da måtte jeg lokke henne i den og vise at den ikke var særlig farlig. Men vi ble fort avbrutt av søskenbarne mitt sin unge som da ville ligge oppi! Så jeg lot Oliver (ungen altså) ligge i den først. Så etter han var ferdig prøvde jeg og Keela på nytt. Og det tok ikke langa tiå før hun forstod at den ikke kom til å angripe henne og faktisk var god å ligge i^^ Så spiste vi middag, Keela fikk et ben å gnage på imens. Så skulle da nissen komme! (Keela har fobi mot røde store ting, så det var jo spennede :P )
Jeg holdt Keela i sengen sin da nissen kom inn døra. Hun satte seg fort opp og skulle til å angripe denne svære skumle tingen! Jeg sa nei og sa hun skulle legge seg igjen. Hun lyet, men boffet litt innimellom. Så da nissen gikk, slapp jeg Keela igjen :P Så begynte vi å opne pakker. Keela lå frivillig i sengen sin og tok seg en snuserunde nå og da^^ Så fikk Keela to gaver til, en med leker og en med flere godis-ben. Den ene leken var en pipeleke, og den var jo døds skummel!! Så den måtte minst vær en meter i fra henne viss hun skulle slappe av^^
Senere på kvelden lekte vi litt og +666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666660321 (Keela la hodet på datan..nå var det nok :P )


Da var julaften overstått og alle er glade og fornøyde? Vel, jeg er ikke fornøyd med morgenen min..våknet kl 7 idag av at søskenbarnet mitt sin unge stod å hylte.. å masse lydar de neste 5 timene, så mildt sagt var jeg forbannet da jeg stod opp! (ja, jeg er morgengretten!)Så gikk jeg ned kl 12 for da var Lene, søskenbarnet mitt og ungen hennes gått. Pappa lagte god frokost, og så fikk jeg med meg pappa til å gå tur med meg og Keela! Det er første gang han er med meg å går^^ Han tar seg ofte en liten tur med Keela selv da :P Vi gikk til Sauda Vann. Vi slapp henne løs, siden det er god sikt fremover og fordi Keela lyet veldig bra idag! Flink på innkallingen!<3
Vi traff bare en hund^^ Så det gikk supert! Løpetiden er jo "vekke", vi ser den vertfall ikke mer. Men vi er veldig ops fordet!! Jeg fikk tatt noen bilder da vi var fremme før vi gikk tilbake. Vi valgte en annen veg tilbake^^ Brukte ca 2 timer på turen idag.
Så nå har vi bare slappet av, og går nok en kveldstur senere :)





















3 kommentarer:

Dixie sa...

For en koselig julaften! :) Keela var visst veldig fornøyd med sengen sin, virker det som! Vi hadde også tenkt å kjøpe en seng til Dixie, men det var tomt i butikken så det får bli en annen gang... :)

Luna sa...

Luna liker ikke å ligge på/i ting hun.. Kjøpte en kjempedyr "madrass" til henne som hun fikk når hun var valp, aldri brukt den. Hadde den i det store buret som hun nå er i når Janne-som-er-veldig-redd-for-hunder er på besøk, da skubba hun den vekk slik at hun fikk ligge rett på bunnen av buret. Har hatt en sånn vanlig hundeseng også, men hun vil ikke ligge i den. Prøvd med tepper også, men hun vil ligge rett ned på gulvet hun... jaja, får lov til det altså, men det ser jo veldig koselig og deilig ut å ligge i en god hundeseng.... jaja, nok om det.
Høres ut som en koselig tur med din hund og din far :)
Ha en fortsatt fin jul :)

Caroline sa...

Ja, hun var storfornøyd med sengen^^ Greit å ha :)

Hehe, ja det hender Keela også legger seg på gulvet istedenfor^^ Er ikke lett det der :P
Fortsatt god jul tilbake :)