onsdag 10. november 2010

Lek & Trening i kulden

Idag fant jeg ut at jeg og Keela skulle ut å ha det litt kjekt tross kulden og Keelas deprimerte humør. Grunn til at hun er så deprimert å ser ut som hun er skambanket er nok pga løpetiden, men er litt lei av at hun ikke har livsgleden sin som hun pleier.
Vi kjørte først hjem med bilen, så hilste vi på Siren og søskenbarnet mitt Leffy. Da ble hun glad, og koste seg veldig i Leffy sitt fang. Deretter tok vi turen ned til fotballbanen, gikk over kunstgresset og ned på grusbanen. Der slapp jeg henne løs siden hele er inngjerdet. Hun hadde også refleks dekkens og selen med refleks på seg i tilfelle hun skulle klare å komme seg ut smutthull. Vi lekte først med ballen litt, etter 4 kast med apport (ikke skikkelig da, for hun slepper ballen 1m ifra for å vær klar med åpen munn når godbiten kommer :P ) så ble hun lei ballen. Samme om jeg sprang å hadde kappløp til ballen og andre ting så var hun ikke intressert lenger. Jaja tenkte jeg og fant frem mer godbiter. Vi trente på dekk uten visning til at hun skal legge seg, som hun klarte veldig bra. Vi trente også på bamse uten tegn, og rull rundt med tegn. Så begynte vi på noe nytt, nemlig å bukke. Da begynte jeg med å legge godbiten på bakken, da bøyde hun hodet for å se på den og så på meg. Dette får hun godbit for. Så må hun bøye hodet mer og mer for å få godbiten. Hun er veldig flink på at viss jeg sier nei så får hun den ikke. Hun skjønte poenget i slutten, men da var hun så sliten at vi stoppet etter en god gang. Vi lekte litt med en taubit også, men den var også uintressang etter et par min, selv om vi hadde drakamp osv.
Noen av deres tisper som blir slik i/etter løpetiden? Hun er blitt en kjedelig og ussel hund rett å slett.. Er godt hun liker å trene vertfall! :)

Så kan jeg jo fortelle litt om gårsdagen. Da trente jeg Keela med dekk og bamse uten tegn, og hun gjorde det kjempebra! Så tok jeg Felix ut å luftet han å trente med han. Litt øyenkontakt først, deretter ville jeg lære han å gi labb. Han var skikkelig treig med dette i forhold til Keela. Han tigger nermlig med hodet og ikke med labben. Men til slutt tok han poenget han også, vertfall litt. Steinar likte ikke helt at jeg hadde trent gi labb med han siden han ikke vil at Felix skal tigge. Men da han skulle trene littegrann selv så gidde Felix labben og Steinar bare – Se! Dette var gøy.. :P

Så til slutt blir det bilder:

DSC_0001 DSC_0003 DSC_0009 DSC_0010 DSC_0016 DSC_0020 DSC_0021 DSC_0031 DSC_0035 DSC_0038 DSC_0039

3 kommentarer:

Malin sa...

Løpetid ja. Nicki er nesten ferdig med den verste tiden nå. Men hun er over hodet ikke kjedelig. Her er det full fart hele dagen og under trening er hun veldig ukonsentrert. Det er vel kanskje det som er "problemet" under løpetiden hennes. At hun er så utålmodig og skal ut og inn HELE tiden :P

Caroline sa...

Heller det enn wannabe deprimert asså.. :P Ser ut som om jeg har skamslått henne :P

Dixie sa...

Bra at dere får trent en del mens hun har løpetid, da! :D Det er ikke alltid like lett med Dixie.... ;) De gangene Dixie har hatt løpetid har hun hatt et par dager der hun bjeffer og bjeffer omtrent hele tiden, så hun er litt rar hun også! Hun er heller ikke like konsentrert som vanlig, men ikke akkurat kjedelig, nei... ;)