tirsdag 9. mars 2010

We`re back!

Da var det på tide og prøve dette på nytt!

Skal si det rett ut at jeg har vært en dårlig hunde eier de siste måndene! Men det har skjedd forferdelig mye, og mye å tilpasse seg til. Kort fortalt: Mamma er flyttet ut og bor i leilighet på byn. Jeg bor med pappa og bor alene i huset når han er på jobb i nordsjøen! Når han er det er søskene mine nede hos min mor. Så jeg har skole, jobb og husarbeid. I tillegg har jeg en haug lekser. Er plutselig så mye mer å gjøre når jeg er alene! Skal gjøre lekser, lage meg middag, spise middagen, rydde, klesvask, oppvask, husvask...Så Keela er blitt nedprioritert, og jeg har ikke tenkt så mye over det siden jeg har hatt tankene fulle! Skamme meg.. å nok om det!

MEN nå begynner vi en fresh ny start! Er kommet inn i rutiner igjen nå, og ting begynner å falle på plass! Når jeg er på jobb er Keela med mormor og beste, som tar godt vare på henne. Når jeg er på skolen står hun ute i bånd, men hun har fått løpeline som går på tvers av hagen. Det må hun bare tåle, for jeg har ingen annen løsning. Pappa er hjemme 3 og ute 3, så da har hun selskap på formiddagene når jeg er på skolen av og til vertfall.

Ellers er hun fremdeles den nydelige søte hunden, med et veldig godt lynne som hun alltid har vært! Hun gjør ikke mye av seg, og godtar veldig mye. Hun har fått vært hos mamma i leiligheten sin noen ganger, og hun reagerer ikke mer voldsomt enn et lite uskyldig boff når hun hører ukjente stemmer og rare ting fra byn.

Idag var vi en tur i Lillebekk, og en tur i barnehagen hvor hun fikk springe litt fritt. Har trent på å sitte bamse som hun er veldig flink på nå, og "hent" kommando, som kicker inn en gang iblandt. Nå ligger hun strekk ut på sofaen og virker fornøyd med dagen. Skal lufte henne rundt nabolaget i kveldingen viss jeg har tid etter å ha skrevet ferdig stilen min.
Her kommer ferske bilder av henne:













3 kommentarer:

Nøve sa...

Dere har jammen opplevd litt av hvert. Kjekt å være av en tilpasningsdyktig rase - det gjelder jo forsåvidt både menneske og hund ;o)

Keela er vakrere enn jeg huska! Nydelig vinterpels.
Ta vare på dere selv, og ha det godt!

Luna sa...

welcome back ;)
Litt av hvert som har skjedd hos dere ja.. høres ut som dere klarer dere bra! lykke til videre med lekser, husvask og alt det der ;) Kos deg masse med keela :)

Caroline sa...

Nøve: Ja, det er veldig greit :)
Det skal vi vettu =)
Luna: Thx ;) Jada, vi klarer oss supert vi vettu ;)